Sportovi i vježbe prema obliku tijela

18/01/2011

Vaše mjere nisu 90-60-90? Ne očajavajte. Brojke i nisu toliko bitne koliko odnos i sklad među njima. Iako je dobro poznato da “žestoki” sportovi troše nešto više kalorija, oni najčešće razvijaju samo određenu skupinu mišića, a pogrešnim odabirom načinit ćete više štete nego koristi. Želite li skladno tijelo i vretenasto oblikovane mišiće, bavite se “umjerenim” sportovima kao što su plivanje, hodanje, lagano trčanje, ples, gimnastika u vodi te sportovima koji odgovaraju vašoj tjelesnoj građi.

s

 Tipovi tijela

S obzirom na proporcije ljudskog tijela, odnos između gornjih i donjih dijelova tijela, tijelo žene može se podijeliti u tri skupine.

 

1. Androidni tip ili pravokutnik s izraženijim gornjim dijelom tijela

2. Ginoidni tip ili trokut s pojačanim donjim dijelom tijela  

3. Monomorfni ili krug s podjednako naglašenim gornjim i donjim dijelom tijela

 

Androidni tip

Noge su vam jača strana. Učvrstite ih trčanjem, tenisom ili na sobnom biciklu. Ruke i ramena stanjite vježbama oblikovanja pomoću bućica, elastičnim leptirom, aerobnim vježbama, a ne zaboravite niti trbušne mišiće – na dan 100 komada.

Zabranjeni sportovi: veslanje, body building.

Dijeta: prehrana bazirana na bjelančevinama, kuhanom mesu, povrću, ribi.

 

Ginoidni tip

Ne pretjerujte s vježbama za noge. Bavite se plivanjem koje lagano isteže tijelo, pojačava cirkulaciju i drenažu te ne stvara jake mišiće. Gornji dio tijela ojačajte veslanjem, a kao pasivnu gimnastiku koristite vibromasažer i limfnu drenažu.

Zabranjeni sportovi: vožnja bicikla, tenis, steper.

Dijeta: prehrana bazirana na ugljikohidratima, posebice žitaricama.

 

Monomorfni tip

Odaberite sportove koji podjednako aktiviraju sve mišiće tijela, potiču ubrzani rad srca i pojačavaju znojenje. Za vas su idealni sportovi hodanje, biciklizam, jogging i plivanje, ples te gimnastika u vodi.

Zabranjeni sportovi: body building.

Dijeta: kombinirana prehrana u umjerenim količinama.

Cosmopolitan.hr

Novo

Komentiraj