Ovo su najveće fitness zablude

26/04/2019

Iako ustaljene, ove su 'istine' zapravo potpuno pogrešne...

Trebali biste se istezati prije treninga. Vjerojatno ste tu teoriju čuli još na satovima tjelesnog u osnovnoj školi kada ste se prije vježbanja rastezali zajedno sa svojom nastavnicom. Ta zastarjela teorija nikako ne vrijedi u praksi. Rastezanjem prije izvođenja treninga gubite vrijeme koje ste mislili provesti u teretani. Zato radije preskočite prvotno rastezanje i zamijenite ga rastezanjem nakon napornog treninga.

Trebali biste pauzirati od vježbanja dok imate muskulfiber. Tko to kaže?! Jučer ste naporno izvježbali bedra i nakon dva dana jedva hodate, a kad jednom sjednete, za vas pravi problem postaje trenutak dizanja sa stolca. Zbog takvih stvari možda ćete pomisliti da ne smijete vježbati jer će se tada bol povećati. No, ako budete nastavili normalno vježbati, bol u mišićima će brže nestati, a vi ćete ponovno biti spremni za nove tjelesne pothvate. Pripazite da na sljedećem treningu ne vježbate isključivo područje koje je bolno jer biste ga mogli preopteretiti. 

Što veću kilažu budete dizali, to će vaše tijelo biti napumpanije. Većina ljudi vjeruje da će, ako podiže teže utege, izgledati poput bodybuildera. Naravno, u stvarnosti to nije tako. Podizanjem veće kilaže nećete postati jedna od onih kojima se smijete u teretani – Hulk žena. Veličina vaših mišića zapravo ovisi o genima i treningu snage, a ne o težini utega. Zapravo ćete podizanjem veće kilaže uštedjeti na vremenu. Istraživanja su pokazala da ćete podizanjem težih utega u manje ponavljanja postići isti učinak kao da ste podizali manju kilažu u više ponavljanja. No, kako vam sada ne bismo pričali samo o mitu velikog tijela, najbolji savjet je da odaberete težinu koju ćete jedva držati u 90 sekundi. 

via GIPHY

Bol osjećate zbog mliječne kiseline u mišićima. Sigurno ste već milijun puta čuli da je odgođena bol mišića, koja se osjeti nekoliko dana (u principu dva dana), nakon napornog treninga uzrokovana mliječnim kiselinama. To sigurno nije istina. Odgođena bol se javlja zbog mikrosuza koje se ispuštaju u mišiću tijekom vježbanja. No, to ne znači da mliječne kiseline nemaju nikakvu ulogu u vježbanju. Bol koju osjećate dok vježbate je mali pozdrav koji vam šalju mliječne kiseline. Njihova uloga je da pomognu mišićima da duže izdrže trening. Kad sljedeći put osjetite bol tijekom vježbanja, nastavite dalje jer će se u jednom trenutku granica boli produljiti, a vi ćete moći dulje vježbati. 

Prestanete li vježbati, vaši će se mišići pretvoriti u masti. Većina ljudi misli da će se ako odustanu od vježbanja ili se razbole ili zbog nekog razloga ne mogu neko vrijeme posjetiti svoj sat pilatesa udebljati i ponovno dobiti šlaufiće. To nikako nije istina. Iako vi primjećujete da ste dobili nekoliko kilograma, to nikako ne znači da su vaši mišići ponovno prikupili masti. Upravo se vježbanjem vaši mišići rješavaju masti, dakle nije moguće da se nakon toga u tako kratkom razdoblju masti ponovno nagomilaju. 

 

Cosmopolitan.hr

Preporučujemo

Komentiraj

Novo