Otkrijte svoj stil u jogi

12/01/2011

Dovedite svoje tijelo i um u formu, pronađite se u nekom od navedenih tipova i saznajte koji vam stil joge najviše odgovara…

d

Željeli biste vježbati jogu, ali još ste zbunjeni mnogim stilovima koji vam otežavaju izbor? Vjerojatno ste već mnogo čuli o dobrim stranama joge, ali ne znate odakle krenuti. Pomoći ćemo vam da otkrijete što najviše odgovara vašem karakteru.
Danas, kada je joga doživjela ekspanziju na Zapadu, neupućeni će pomisliti da postoji onoliko stilova joge koliko i učitelja. Međutim, korisno je znati da se danas najčešće prakticira Hatha joga.

Ta praktična disciplina, kao samo jedan dio drevne znanosti o jogi, naglasak stavlja na tijelo i fizičku aktivnost. Kombinirajući asane (položaje) i pranajamu (tehnike disanja), Hatha joga ima za cilj dovesti u ravnotežu suptilne energije čovjeka i tako poboljšati psihofizičko i emotivno stanje pojedinca. Ako se želite osloboditi stresa i unaprijediti svoje zdravlje, ona će vam pružiti mnogo. Ako ste, pak, duhovni istraživač, Hatha joga će vam omogućiti solidnu osnovu za daljnji duhovni razvoj i postizanje punog potencijala. Dovedite, dakle, svoje tijelo i um u formu - pronađite se u nekom od navedenih tipova i saznajte koji stil joge najviše odgovara vašoj osobnosti.

Intelektualac

René Descartes rekao je: „Mislim, dakle postojim.“ Pokušajte za promjenu izmijeniti red riječi u „Postojim, dakle mislim“. Imate stalnu potrebu sve intelektualizirati! Pomoći će vam osvješćivanje daha i svjesnost praćenja interakcije zraka sa sluznicom nosa, bez ikakva uplitanja uma - samo čisto svjedočenje procesu. Na taj ćete se način približiti samom izvoru misli i transcendirati cijeli intelektualni sklop koji je samo dio svijesti. Jer, kao što valovi na oceanu nisu ocean, tako ni misli ne mogu odražavati dubinu svijesti.

Emotivno nezrela i nestabilna osoba

Stabilizirat će vas sve ekstenzije, tj. savijanje tijela unazad i snažno otvaranje u grudnom košu. Što se tiče tehnika disanja, usredotočite dah u području grudne kosti da biste se na pravi način povezali sa svojim emocijama. Kako biste postali zrelija ličnost, morate vježbati senzibilitet za dobro i loše. U tome će vam najviše pomoći vježba dihotomije osjećaja koja je sastavni dio joge Nidre.

Depresivac

Nemate dovoljno energije, pesimistični ste, malodušni i nedostaje vam povjerenja u sebe. Za vas je idealan pozdrav Suncu - pokrenut će vam um i uliti optimizam! Vježbe aktivnog disanja, kao što su Kapalbhati i Bhastrika pranajama, važne su za vaš tip.

Flegmatik

Potrebna vam je prava Hatha joga kako bi se pokrenula uspavana energija jer lijenost je vaša bolest. Dulje zadržavanje u asanama neće vas obeshrabriti - kada jednom uđete u položaj, teško vam je zauzeti novi.

Histerik

Vama su potrebne smirujuće vježbe. Sve asane u kojima se pregibate prema naprijed (fleksije) umirit će vaš živčani sustav. Od tehnika disanja najviše će vam goditi Udjaji ili Bramari pranajama, a dulja relaksacija, kao što je joga Nidra, potpuno će vas opustiti.

Mistik

Vi ste hrabri duhovni tragač koji traži pravo utočište. Nadahnuti ste višim stvarima i pronalazite vrijednosti koje su mnogo dublje prirode. Za vas su idealne meditativne joga tehnike i rad sa simbolima kako biste produbili rad na sebi.

Menadžer

Dinamični ste i jake volje, ali neophodna vam je dobra koncentracija i smirenost. Godit će vam puno disanja i dinamične asane - položaji u kojima ćete se kraće zadržavati. To će vas rasteretiti akumuliranog stresa. Nakon vježbi dobro će vam doći kraća relaksacija kako biste izbalansirali oslobođenu energiju, a vaše tijelo upilo sve dobrobiti vježbi.

Cosmopolitan.hr

Preporučujemo

Komentiraj

Novo