Najzdravije novogodišnje odluke

28/12/2016

Novogodišnje odluke su poput djece - lako se na njih odlučiti, no jako je teško brinuti o njima...

Istraživanje provedeno još 2002. godine je otkrilo kako u prosjeku svaki treći Amerikanac odluči u Novoj godini postati zdravija i bolja verzija sebe. Od onih koji odluku donesu, tek 75% je ustrajno kroz prvi tjedan, a samo 46% se donešene odluke drži i pola godine kasnije. Znamo da nije lako zadržati onaj entuzijazam kada osjećamo kako imamo priliku za novi početak dok konfeti padaju po nama, no usvojite barem jednu od ovih odluka, za vlastito dobro.

1. Izgubite suvišne kilograme. Ovo je nedvojbeno jedna od najpopularnijih novogodišnjih odluka. Možete uspjeti u ovom naumu samo ako rezultate ne očekujete preko noći. Također, važno je da se držite nekakvog plana. Vodite dnevnik prehrane i aktivnosti i pronađite nekoga tko će imati istu misiju kao i vi kako biste gurali jedno drugo.

2. Ostanite u kontaktu s dragim ljudima. Imate li osjećaj da ste zapostavili određene prijatelje ili članove obitelji, pravo je vrijeme da se ponovno povežete. Uostalom, istraživanja su pokazala da ljudi s bogatim društvenim životom u prosjeku žive dulje. Dapače, nedostatak društvenih veza može naštetiti vašem zdravlju jednako kao i alkohol i cigarete te više od nedostatka fizičke aktivnosti, kako je pokazala studija iz 2010. objavljena u PLoS Medicine.

3. Prestanite pušiti. Možda imate osjećaj da ste pokušavali već previše puta i da će i ovaj put biti bezuspješan, no razgovor sa svakim bivšim pušačem otkrit će vam da će jedan od pokušaja jednom doista i uspjeti. Isprobajte različite metode i držite se one koja vam najbolje odgovara. I razmislite samo o svem novcu koji ćete uštedjeti.

4. Počnite štedjeti. Uštedite novac usvajajući zdravije životne navike. Odlazite na posao pješačeći ili vozeći bicikl, vježbajte doma umjesto da novce bacate na teretanu, planirajte obroke i redovito kuhajte te sastavljajte listu namirnica koje morate kupiti. Planirana kupovina uštedjet će vam puno više novca nego kupovina bez cilja  i plana u kojoj kupujete sve što mislite da vam treba.

5. Smanjite stres na minimum. Mala doza stresa je poželjna jer nas puni energijom, no kronični stres može voditi do puno ozbiljnijih problema poput nesanice, depresije, pretilosti i srčanih bolesti. Previše rada, premalo sna, nedostatak fizičke aktivnosti, loša prehrana te premalo druženja s dragim osobama doprinosti nakupljanju stresa. Vježbajte, opuštajte se, odmarajte više i radite manje. I redovito budite okruženi osobama s kojima volite provoditi vrijeme.

6. Volontirajte. Uglavnom mislimo kako krojimo vlastitu sreću i donekle je to istina, no i sami smo sretniji i ispunjeniji kada pomažemo drugima. Studija provedena 2010. je otkrila kako ljudi koji se najčešće pozitivno osjećaju imaju 20% manje šanse za razvoj srčanih oboljenja i srčani udar. A osjećat ćete se zadovoljno čim usrećite one kojima je pomoć najpotrebnija.

7. Nastavite školovanje. Bez obzira na to koliko godina imate, želite li nastaviti obrazovanje, uvijek je pravo vrijeme. Pospješit ćete svoju karijeru, proširiti krug poznanstava i ojačati samopouzdanje. Studija iz 2007. je također otkrila kako ljudi u srednjim godinama koji se vrate školovanju imaju bolje kognitivne sposobnosti, pamćenje i smanjen rizik od razvijanja Alzheimerove bolesti.

8. Smanjite konzumaciju alkohola. Iako su male količine alkohola poželjne, problem je ako prečesto popijete koju čašicu više. Pretjerana konzumacija alkohola umanjuje kognitivne sposobnosti, povećava vjerojatnost za razvoj depresije i umanjuje sposobnost pamćenja, dok ozbiljno pretjerivanje u alkoholu uzrokuje bolesti jetre, srca, probleme s krvnim tlakom te povećava vjerojatnost za razvoj mnogih karcinoma.



Photo credit: Profimedia

Cosmopolitan.hr

Komentiraj

Novo