Najuspješniji put do tijela iz snova

25/01/2020

Prvi korak jest pokrenuti se - upišite fitness, teretanu, trčanje, plivanje, jogu... vaše tijelo nužno treba tjelovježbu, a mi vam donosimo par trikova u prehrani koji će smanjiti masne naslage i ubrzati put do idealne figure...

1. GRICKAJTE ORAŠASTE PLODOVE

Kada poželite grickalice, zaboravite na čips ili kokice. U nedavnom istraživanju u Kaliforniji među 65 žena koje su bile na niskokalorijskoj prehrani, istraživači su otkrili su da one koje su zamijenile nezdrave grickalice s orašastim plodovima, imale 50% više uspjeha u smanjenju obujma struka, iako su obje skupine unijele jednak broj kalorija.

Naime, orašasti plodovi poput badema bolje su rješenje jer su bogati nezasićenim masnim kiselinama, proteinima i vlaknima te nas dulje čine sitima, dok čips sadrži znatno više ugljikohidrata i zasićenih masnoća koji omogućavaju nakupljanje masnih naslaga.

2. NAPUNITE SE VLAKNIMA

Hrana koja se sporije probavlja omogućava i sporiji dotok glukoze u krv. Zbog toga se u krvi luči manje inzulina, a manje inzulina smanjuje i skladištenje masnih naslaga na trbuhu i oko struka.

Upravo taj efekt najbolje pružaju biljna vlakna zbog svoje spore probave. Naime, u jednom istraživanju na preko 2900 osoba, oni koji su konzumirali najviše vlakana imali su znatno manje kilograma i manje razine inzulina u krvi, te manji opseg struka od onih koji su jeli najmanje vlakana. Preporuča se barem 25 grama vlakana dnevno, a najviše ga možete pronaći u povrću, voću, grahu, leći, smeđoj riži, integralnom kruhu i žitaricama.

3. ZASITITE SE UZ BJELANČEVINE

Gram bjelančevina sadrži jednako kalorija kao i gram ugljikohidrata (a duplo manje od grama masti), ali bjelančevinama treba znatno dulje da se probave, pa i dulje pružaju osjećaj sitosti. Uz to, bjelančevine snižavaju razinu hormona grelina, zaduženog za stimuliranje apetita.

U jednoj danskoj studiji na 60 osoba tijekom 6 mjeseci, otkriveno je da su oni kojima su bjelančevine činile 25% ukupno unešenih kalorija izgubili skoro dvostruko više masnih naslaga od onih kojima su bjelančevine činile svega 12% ukupno unešenih kalorija. Zato uključite porciju bjelančevina u svaki obrok - jaje za doručak, piletina za ručak, jogurt za međuobrok, riba na žaru ili tofu s povrćem za večeru.

4. PRESKOČITE UMJETNE ZASLAĐIVAČE

Umjetni zaslađivači ometaju sposobnost tijela da regulira unos kalorija kroz osjetilo okusa (tijelo ne dobiva signal da unosi previše slatkog kao što je to slučaj kod konzumacije prirodnih šećera), pa na kraju unesemo znatno više kalorija.

Zato radije odaberite zdravije, prirodne varijante zaslađivača poput meda ili smeđeg šećera.

5. IZBACITE BAREM 1 VISOKOKALORIJSKU NAMIRNICU IZ UOBIČAJENE PREHRANE

Ako eliminirate samo jednu visokokalorijsku namirnicu iz vaše prehrane, poput bogate kave sa šlagom, ili zamijenite topljeni sir i kruh s muslima i mlijekom, možete smanjiti dnevni unos energije za minimalno 250 kalorija. A to znači da uz umjerenu tjelovježbu možete izgubiti od 10 do čak 20 kilograma godišnje!

Cosmopolitan.hr

Novo

Komentiraj