Najgore i najbolje dijete

18/01/2011

Najveća pogreška koju činimo tijekom mršavljenja jest držanje dijete, smatra londonski nutricionist David Warburton. Prema njemu, svaka dijeta je svojevrsna ulaznica za poremećaje u prehrani. No od svih zala, kako odabrati ono najmanje?

s

Popis najneučinkovitijih dijeta:

Dijeta s čudotvornim prašcima – ne razvija zdrav odnos prema prehrani, dapače, stare navike su očuvane, a to znači da se ponovno pretjeruje s okusima vanilije, čokolade, jagode.

Mono dijete – baziraju se na namirnicama bogatim kalijem – jabuke, riža, lubenice, grožđe, juhe. Zahvaljujući njima jako brzo gubimo vodu, a ne mast. Sljedećim unosom normalnog obroka, voda se zadržava u tijelu, i to u dvostrukoj količini.

Makrobiotičke dijete – vrlo često dolazi do naglog gubitka težine, anemije, slabi koncentracija, otpornost organizma. Kratko rečeno, organizam ne dobiva dovoljno bjelančevina.

Srednje uspješne dijete:

Atkinsonova dijeta te dijete koje se baziraju na bjelančevinama – jako uspješne za početak kure mršavljenja. Organizam već nakon sedmog dana počinje koristiti masne naslage, stručnim nazivom rečeno - dešava se beta oksidacija. Opasnost – povećani kolesterol, velike šanse od oboljenja gihta te nedostatak vitamina i minerala.

Dijeta krvnih grupa – srednje uspješna dijeta jer se iz prehrane izbacuju pojedine skupine namirnica pa dolazi do gubitka težine. Znanstveno nedokazana i ne uspješna kod svih.

Mjesečeva dijeta – iako ponekad korisna radi oporavka i čišćenja organizma, u načelu se njom ništa ne postiže, već samo povećava mogućnost usporavanja metabolizma i izbacuje suvišna voda.

Uspješne dijete:

Fit for fun dijeta – bazira se na voću, povrću, odvajanju bjelančevina i ugljikohidrata. U načelu se jede sve prirodno, neprerađeno, u malim količinama i pravilnim razmacima. Nedostatak mlijeka i mesa.

Holivudska dijeta – u pravilu se jede sve, samo u manjim količinama. Naglasak je na namirnicama bogatim vodom, vitaminima i mineralima.

Najuspješnija dijeta koja ne želi biti dijeta, nego način prehrane:

Mediteranska dijeta – zdrava, ukusna i zanimljiva. Sadrži puno voća, povrća, ribe, kuhanog mesa, ukusnih začina, maslinovo ulje, sir, neprerađene i zdrave namirnice.

Cosmopolitan.hr

Novo

Komentiraj