Hashtag kao unosna valuta

22/01/2020

Kako je #HASHTAG postao valuta

Instagram je s razlogom najpopularnija društvena mreža i digitalni medij današnjice. Na toj društvenoj mreži nalazi se najbolji sadržaj sa svih ostalih društvenih mreža, objedinjen u jednom digitalnom mediju koji je iznimno user-friendly.

Rodno mjesto moderne upotrebe hashtaga je Twitter, a njegov idejni tvorac je developer Chris Messina, koji je primijetio da se hashtagovi najčešće koriste tijekom chatanja te je smatrao da bi bili popularni i na toj društvenoj mreži. Vjerojatno se ne sjećate razdoblja kada je s drugim osobama komuniciranje u virtualnom svijetu bilo moguće samo chatom, bez razmjene slika. Na portalima koji su omogućavali takav oblik komunikacije teme za chat selektirale su se poput odvojenih „soba“ zahvaljujući oznaci #. Sve se to događalo 2007. godine, iako često imamo osjećaj kao da je bilo u prošlom stoljeću. Zahvaljujući simbolu # naše slike dolaze do najudaljenijih mjesta na planetu. Događalo mi se da me kontaktiraju, lajkaju i prate osobe iz Južne Amerike, a s nekima sam se i sprijateljila u realnom životu samo zahvaljujući zajedničkoj temi koju sam označila i imenovala simbolom # u opisu slike. Sve to prati osnovnu funkciju Instagrama, kao i njezinu kategoriju - društvena mreža putem koje ljudi komuniciraju, uče i razmjenjuju iskustva. Kako zapravo funkcionira #?

INSTA-0472092918
Osnovna je funkcija # privlačenje relevantne publike. Kada u opis fotografije stavite barem jedan #, vaša će objava biti vidljivija za 12,6% u odnosu na objavu koja nema niti jedan #. Sam hashtag pomaže Instagramu da sortira vašu objavu po njezinoj vrsti (npr. hrana, djeca, moda, psi…) i da ona lakše nađe put, pomoću instagramskog algoritma, do ciljane publike. Glavni je cilj hashtaga na učinkovit način doći do svoje publike i korisnika koji dijele iste interese kao i vi, odnosno da oni lakše dođu do vas. Ovo pravilo vrijedi i za objave u obliku Instagram Storyja. Kada # napravi veću štetu nego korist?

Iako sama ideja o hashtagu zvuči gotovo pa idealistično, njegova pretjerana upotreba može dovesti do toga da vaša objava ne bude vidljiva ili da joj se vidljivost smanji. Na početku 2018. godine Instagram je uveo određene „kazne“ kad je riječ o smanjenoj vidljivosti objava koje koriste previše tagova ili često koriste veliku količinu # u komentaru ispod objave.
Ako dodate na svoju objavu neki od popularnih i previše općenitih hashtagova (poput #love, #fashion, #friends…), nemojte očekivati da će ta objava biti jako vidljiva zato što te # upotrebljava većina korisnika pa samim tim vaša objava nije toliko vidljiva jer se natječete s milijunima korisnika diljem svijeta koji koriste isti hashtag. Pokušajte u search opciji pretražiti #fashion i vidjet ćete da postoji 725 milijuna objava s tim # pa je vjerojatnost da će netko skrolati dok dođe do vaše objave iznimno mala jer se objave u search opciji mijenjaju po vremenskoj odrednici (posljednje fotke su prve po redu). Borba za vidljivost u moru # na Instagramu?

Postoje aplikacije koje analiziraju sliku i na osnovi nje vam predlažu poželjne #, kao i aplikacije koje vam na osnovi odabira kategorije u kojoj se slika nalazi (sami odaberete nekoliko ponuđenih kategorija) i ključnih riječi iz opisa predlažu najpoželjnijih i najrelevantnijih hashtag koji se prema statistici Instagrama dobro rangiraju.

No aplikacije nisu idealne pa se može dogoditi da vam ponude i neke previše općenite # koji vam neće osigurati dovoljnu vidljivost.

Najbolja opcija, koju možete primijeniti s aplikacijama i bez njih jest upotreba srodnih hashtagova. Primjerice, objavili ste sliku gdje se vidi vaš savršen makeup, ali umjesto #makeup, možete postaviti #redlipstick (ili koje vam je već boje ruž).

Jedna od meni omiljenih opcija za teme koje me zanimaju jest follow hashtag. Relevantnost tema i objava pod ovim hashtag jako je visoka. Kod ove opcije savjetujem vam da pratite konkretne podteme i izbjegavajte skraćenice poput #mfw, koja može označavati i Milano Fashion Week, Moscow Fashion Week ili nešto sasvim drugo.

Sljedeći put kada objavite sliku, osim dobrog kadra, svjetlosti, lokacije na kojoj je slika nastala, obratite posebnu pozornost na hashtag koji koristite. Također, kao pasivni korisnik možete mnogo otkriti i naučiti pomoću #. Pri planiranju puta pretražite svoju destinaciju u search tags opciji i otkrit ćete vrlo zanimljiva mjesta poput pravih lokalaca.

Iako nije nastao na Instagramu, hashtag je njegov integralni dio koji toj društvenoj mreži daje puni smisao - na nama je samo da iskoristimo njegove mogućnosti!

INSTA-0440138410


ZANIMLJIVOSTI

Prvi # objavio je Chris Messina u kolovozu 2007. na Twitteru i on je glasio #barcamp

Osnivač Twittera u početku je bio protiv # na toj društvenoj mreži # je jedna od najkorisnijih funkcija za privlačenje relevantne publike

Najpopularniji # u 2018.: #followme, #20likes, #swag, #followback, #instadaily, #amazing, #picoftheday, #bestoftheday, #like4like i #photooftheday

Najpopularniji # u 2019.: #love, #Instagood, #photooftheday, #fashion, #beautiful, #happy, #like4like, #picoftheday, #TBT i #art

Instagram post s barem jednim # je za 12,6% vidljiviji od objave koja nema nijedan hashtag

Ako se previše koriste #, postoji mogućnost zagušivanja samog posta i kazne Instagrama tako da ta objava bude slabije vidljiva # pomaže samom Instagramu da sortira objavu s obzirom na njezinu vrstu kako bi lakše našla put do ciljane publike

91% najvećih kompanija koje izlažu svoj brend na Instagramu koristi u prosjeku sedam # po objavi postoje # i po danima koji su popularni #MondayMotivation, #ThrowbackThursday (ili #TBT), #FlashBackFriday, #TGIF, #SaturdayStyle i #SundayFunday

7 od 10 Instagram # su brendirani

Cosmopolitan.hr

Novo

Komentiraj