17 odličnih načina za tjelovježbu kad nemate vremena za vježbanje

17/06/2015

Jer je rečenica poput: „Idi stepenicama“, odavno zastarjela.

Bez obzira na to koliko smo odgovorni i brinemo o svom zdravlju, rokovi i hrpa obaveza navest će nas da neke stvari prekrižimo s rasporeda. Hmmm piće s Anom ili sklekovi? Sve nam je jasno. Zato smo vam pripremili korisne savjete za održavanje linije i onda kad se čini da nema načina.


Ako uz najbolju volju nemate ni trenutka vremena...


Ustanite se. Vrlo je jednostavno. Stajanje na nogama onda kad ste u mogućnosti za vaše tijelo može učiniti puno više od ubacivanja kratke tjelovježbe, kako biste ostatak dana sjedili.

Nosite torbicu. Iskoristite činjenicu da su ženske torbice prenatrpane i učvrstite mišiće ruku. Uhvatite ručku s dlanom okrenutim prema gore, a onda savijte lakat za 90 stupnjeva i držite ju uz tijelo vježbajući biceps. Isprobavajte i druge kuteve, a onda kad vam je jedna ruka umorna, torbicu prebacite u drugu. Ma radite to već, zar ne?

Pijuckajte vodu. Prema znanstvenim istraživanjima, i najmanji nedostatak tekućine u tijelu može imati vidljive posljedice na vašem tijelu i umu, smanjujući vam koncentraciju i čineći najjednostavnije zadatke zahtjevnima. Zato, nikud bez bočice vode. Uostalom, više vode znači više odlazaka na WC, a svaki je korak bitan!


Ako imate 2 minute...


Protegnite se uz alarm. Ne očekujemo od vas da ćete cijeli dan provesti na nogama. Ako vaš posao uključuje puno sjedenja, namjestite alarm da zvoni svakog sata i protegnite se na nekoliko minuta. Napunite bocu s vodom ili prošetajte do WC-a.

Hodajte dok čekate. Vrijeme kad ništa ne radite je potraćeno vrijeme. Pronađete li se u situaciji gdje čekate autobus, vlak ili tramvaj ili frendicu, podižite potkoljenice, dižite se na prste, te se polako spuštajte. Čestitamo vam! Zašto? Pa upravo ste pronašli vrijeme za tjelovježbu!

Učvrstite trbušne mišiće dok sjedite, stojite ili hodate. Zamislite da želite da vam se pupak dodiruje s kralješnicom. Trening je suptilan, ali vrlo učinkovit.

Pretvorite tjelovježbu u neodgodivu obavezu. Na posao uvijek stižete, jel tako? Odnosite se jednako prema treniranju. Ako ste zatrpani poslom, taj dan nazovite danom za odmor, a sljedeći u kalendar zabilježite intenzivan jednosatni trening i pridržavajte se tog termina baš kao i svih neodgodivih obaveza.


Ako imate 5 do 10 minuta...


Zaboravite na savršeno parkirno mjesto. I najbliži toalet. I prečicu do posla. Puno tih „neugodnosti“ izbjegavamo samo zato što zahtijevaju malo više truda. Zapamtite, ako vam je cilj više se kretati, ti će nedostaci od sada biti pogodnosti.

Zovite umjesto slanja poruka i e-pošte. Jeste li primijetili kako se nastojimo kretati u trenutku kad s nekim razgovaramo na telefonu? Tako je.

Protegnite noge dok odgovarate na poruke. Naravno da ne očekujemo da nećete tipkati po mobitelu. Uvucite u prazan ured ili sobu za sastanke i radite to stojećki, a po mogućnosti lagano koračajući. Bolje tamo, nego preko ceste, zar ne?

Oznojite se trenutke prije tuširanja. Još je učinkovitije dok čekate da se napuni kada ili zagrije voda u tušu. Rub kade iskoristite za treniranje tricepsa odrađujući obrnute sklekove, poigrajte se sa šamponima umjesto utega za brze kardio pokrete.

Siđite s tramvaja/autobusa/vlaka stanicu ranije. Za početak, protegnut ćete noge i napraviti još nekoliko dodatnih koraka, ali prednosti su mnoge – iskoristite priliku i neke obaveze obavite usput (odlazak u trgovinu, telefonski poziv). U suprotnom, iskoristite tih nekoliko slobodnih minuta za stvari koje se rijetko nalaze na vrhu popisa obaveza i, primjerice, nazovite mamu.


Ako imate 15 do 20 minuta...


Ranije otiđite u krevet. Ozbiljni smo. Zdrav život uvelike ovisi o dobroj organizaciji vremena, a činjenica da ste u mogućnosti ranije otići na spavanje, može značiti višu razinu produktivnosti, što vam može podariti višak vremena za tjelovježbu sljedećeg dana. S druge strane, imate li namjeru odraditi trening neispavani, napravit ćete više štete od koristi.

Odradite intenzivan, ali učinkovit trening. Iskoristite slobodnih dvadesetak minuta za trening snage u kombinaciji s kardio vježbama. Kombinirani treninzi su, za manje vremena na raspolaganju, puno učinkovitiji od koncentriranja na jedno ili drugo.


Ako imate 30 minuta...


Čitajte u teretani. Zauzet život ne znači da morate živjeti u potpunom neznanju. I dok čitanje na spravama u teretani u početku može biti teže no što mislite, iz teretane ćete izaći dovoljno informirani o dnevnim događanjima i s onom pozitivnom, dobrom boli u mišićima. Čestitamo, bio je ovo posebno produktivan trening!

Pronađite prijatelja za tjelovježbu. Zapostavljanje prijatelja je nešto što nitko ne želi, ali mnogi nesvjesno rade zbog ispunjenog rasporeda. Zato, zamolite frendicu da vam se pridruži u jutarnjem joggingu ili na jogi nakon posla. Ako vam nije do takvog treninga, prošetajte gradom ili, nama najdraže, odite u shopping. Svi znamo koliko ta divna aktivnost pomaže u održavanju linije i dobrog raspoloženja!


A ako imate 45 minuta...


Upišite se na fitnes tečaj po izboru – i pojavite se na njemu. Kad kažete da nemate vremena za vježbanje, vjerojatno mislite na trosatnu pripremu koja uključuje isprobavanje idealnog outfita za teretanu, ispijanje proteinskog napitka za prije i nakon treninga, pripremanje stvari, put prema teretani i flertanje sa zgodnim frajerom na recepciji, da biste 15 minuta proveli na traci za trčanje. Da, rijetki imaju tu količinu vremena. Ali vi imate 45 minuta. Pojavite se na dogovorenom treningu i budite točni (jer je kašnjenje na grupne vježbe poprilično neugodno).

Cosmopolitan.hr

Preporučujemo

Komentiraj

Novo