15-minutni životni makeover

06/03/2019

Četvrt sata. Dovoljno za pravljenje smoothieja? Itekako. Dovoljno za prepisku mailom s frendom? Naravno. Prilika za promjenu života? O, da – ako primijenite najnovija
brza životna rješenja

Jeste li ikada pomislili da ćete, bez ikakve sumnje – živjeti u jako urednoj kući, vježbati pet puta tjedno i svakog dana kuhati svježi obrok samo kad pronađete malo vremena? Ali uz svakodnevne obaveze u vezi s poslom, partnerom, kućanstvom i povremenim tvitanjem, tko zapravo ima dovoljno vremena za sve to?  
Prema knjizi Caroline Buchanan “The 15 Minute Rule: How to stop procrastinating and take charge of your life”, svi imamo tih 15 minuta. Buchanan tvrdi, uspijete li ih pronaći u svom rasporedu i fokusirati se na trenutačni zadatak, moći ćete zdravije jesti ili updejtati svoj dating profil bez mnogo muke. Naime, ona tvrdi da se i najsloženiji posao može maknuti s vašeg popisa obaveza ako ga korak po korak razjasnite unutar tih 15 minuta. Onda? Možete li stvarno riješiti svoje obaveze u manje vremena nego što je potrebno da pogledate epizodu “Dr. Housea”? Cosmova novinarka odlučila je provesti tjedan dana živeći po pravilima od 15 minuta i doznati odgovor.

PRVI DAN:
Samo petnaest minuta  da promijenim život? Uz malo fokusiranja i kuhinjski tajmer? Zvučalo je previše jednostavno da bi bilo istinito, pogotovo zato što me stalno ometaju mailovi, tekstovi, promjene na Instagramu i... ah da, natrag na bit priče. Početak novog projekta uvijek mi je velik izazov i, istini za volju, umjesto da se bacim na posao i ostvarenje svoga 15-minutnog zadatka, radije počnem razmišljati o štoperici.
Prstići sami idu prema tipkovnici u potrazi za online šopingom ili nekim cool, novim mjeračem vremena kad mi mislima proleti jedno od pravila C. Buchanan: “Zaustavite zbrkane misli i jednostavno to napravite.” Odmah prestajem misliti na novi gadget i odlučujem se za tajmer na svom mobitelu. Gle, jednostavno! Sada dolazi nešto teža tema: moje financije. Ako postoji nešto što me noću drži budnom, to su svi moji bankovni izvodi, kreditne kartice, plaćanja režija i – najgore – povrat poreza. Sve se to čini kao golem posao pa cijeli tjedan čekam vikend kako bih počela rješavati stvari. I pogodite što? Taj vikend još nije došao. No Buchanan je nepokolebljiva: “Svi imamo svoje horor teme, ali važno je da se suočite s njima – samo im posvetite 15 minuta, koncentrirano, bez ometanja i bit ćete na dobrom putu.” I tako sam namjestila štopericu, sjela za stol, stisnula “start” te organizirala svoje potvrde i račune za 15 minuta. Bez šalice čaja. Bez SMS-ova. Samo sam koncentrirano radila.
Kad je tajmer na telefonu zazvonio, dignula sam se od stola ostavljajući iza sebe malu hrpu papirologije. Koje otkriće! Šokirana sam kako stvar koju sam toliko dugo vukla tako lijepo napreduje pa je uslijedilo veliko olakšanje. I već sam se osjećala manje napeto. Nakon zaslužene šalice zelenog čaja i nekoliko tweetova, krećem na drugu rundu. Odjednom me 15-minutno pravilo počinje sve više zanimati...

DRUGI DAN:
Današnji zadatak bit će nešto teži – pokušat ću promijeniti svoju naviku.
Volim trčati. Uživam pustiti misli da lete tijekom dugog trčanja, no nova pravila dopuštaju samo brzinske vježbe. To bi moglo ići u moju korist. Istraživanja su pokazala da je interval visokog intenziteta treninga – gdje se u vježbanju izmjenjuju visok stupanj napora i manje intenzivni dijelovi zadanog vremena – posebno učinkovit za povećanje sposobnosti i jačanja metabolizma. Profesor Jamie Timmons sa Sveučilišta Loughborough u Velikoj Britaniji otkrio je da kratka i žustra vježba poboljšava aerobne sposobnosti te smanjuje rizik od dijabetesa. No ne vjerujem da me takva vrsta vježbanja može zadovoljiti kao uobičajeno raščišćavanje mojih misli tijekom 45-minutnog trčanja.
Pripremim se i izađem, uspijevam se zagrijati, trčim gore i dolje pet puta, a zatim izvodim serije sprinta prije nego što mi vrijeme isteče. U 20 minuta od početka vježbanja već sam kod kuće i pod tušem. Da budem iskrena, tijekom treninga nedostajalo mi je da promislim o problemu ili smislim što ću obući u subotu navečer, ali nagli val truda dao mi je novu vrstu uzbuđenja. Ostatak dana osjećala sam se bistro i snažno, i psihički i fizički.


TREĆI DAN: promjena prehrane
Dosad sam se uvjerila u učinkovitost 15-minutnog pristupa pa počinjem primjenjivati pravila i na ostala područja svog života.  Povremeno sam sklona nepotrebnim i nezdravim obrocima pa kad god osjetim potrebu za tiramisuom, kažem si: “Ok, pojest ću ga, ali samo ako ga budem željela za 15 minuta. Kad to vrijeme prođe, obično zaboravim na slatkiš. Upravo zato što si nisam nametnula zabranu, mislim da je relativno lakše odoljeti. Vrijeme je večere i ponovno primjenjujem granicu od 15 minuta. Kako sat otkucava, grabim visokoproteinske namirnice, sjeckam ih na komadiće, ubacujem u tavu i poput pravog kineskog majstora brzinski okrećem wok na štednjaku. I tako dobivam još barem sat vremena koji bih u protivnom provela buljeći u sadržaj hladnjaka pitajući se što napraviti, a onda rastreseno kuhala i istodobno pokušavala raditi druge stvari. Odjednom je preda mnom cijela večer za opuštanje – ah, blaženstvo!

sssdsd

ČETVRTI DAN: radite pametnije
Na redu je nova knjiga – projekt koji očajnički želim početi. Već sam provela dva tjedna čekajući inspiraciju, a moj neuredan stol bio mi je odličan izgovor da stvari odgodim za malo kasnije. Dakle, novim pristupom koji uključuje kratke, oštre poteze spremam svoj laptop i odlazim u obližnji kafić ostavljajući neuredni stol za sobom. Dajem si pet minuta da uživam u kavi i usput promotrim super odjevenu djevojku dva stola od mene pa namještam vrijeme na štoperici. Prvih 15 minuta dopuštam si da odgovorim na tweetove i SMS-ove, a zatim postavljam tajmer na još 15 minuta pa mogu razraditi i skupiti ideje za knjigu. Učinila sam više posla nego u knjižnici, gdje sam visila danima. A nisam propustila ni najnovije Beyonceine fotke na Instagramu

sdsdsd

PETI DAN: uživanje u blagodatima
Sunčano je i moj me mali, zapostavljeni vrt zove. Godinama odgađam uklanjanje starih, već osušenih biljaka kako bih oslobodila mjesto mladima jer čekam da napokon imam “dovoljno vremena” za taj posao. Ne i danas, hvala. Postavljam vrijeme na tajmeru, izlazim i uskoro sam toliko zaokupljena zadatkom da mi je promaknulo da mi je vrijeme isteklo. Da, tek sam počela zalijevati mladice i još trebam odnijeti sve ostatke biljaka do odlagališta, ali moj vrt već izgleda urednije. I svaki put kad pogledam podrezane biljčice osjetim nalet zadovoljstva. Inspirirana uspjehom, posljednji dan eksperimenta odlučujem provesti sjeckajući svoje vrijeme na male segmente. Odrađujem brzinsko vježbanje žustrim hodom do supermarketa (ako ubrzam hod, 15 minuta mi je dovoljno, i to me sprečava da skrenem na odjel slatkiša), a zatim hitro rješavam nered u ladici svog noćnog ormarića. Ja sam žena na zadatku!!!

sfsf


PRESUDA
Super je što nakon obavljenih zadataka ostane još dosta vremena i za druge stvari. Užasno je iscrpljujuće razmišljati o rješavanju zadataka za koje nikada ne pronađeš vremena, ali sada osjećam da imam veću kontrolu nad svojim životom. Pozitivna psihička promjena je nemjerljiva. Radeći samo petnaestak minuta na svakoj obavezi, svaki sam zadatak odradila s oduševljenjem, bez nevoljkosti i umora – samo s osjećajem postignuća.

Cosmopolitan.hr

Preporučujemo

Komentiraj

Novo