12 trikova za uvijek ugodan dah

24/03/2016

Dah koji uvijek mami na poljupce lakše je postići nego što mislite...

1. Jedite minimalno ugljikohidrata i mnogo proteina uz ponešto zdravih masnoća. Masna hrana prilikom razgradnje stvara ketone, tvar koja se smješta u vašem želucu i fermentira i čiji se miris vraća u jednjak te se zadržava na vašem jeziku. Kako biste ovakav zadah spriječili i izbalansirali prehranu, važno je jesti puno namirnica poput brokule, mrkve, krumpira i svježeg voća.

2. Nemojte zaboraviti na povrće. Povrće baš poput prethodno spomenutih namirnica balansira kiseline u vašem organizmu i preventivno djeluje na pojavu lošeg zadaha.

3. Redovito jedite jabuke i ostale zdrave, hrskave namirnice. Čvršća struktura namirnica poput jabuka, celera i mrkve uklonit će ostatke među vašim zubima i bakterije koje su se na njima smjestile. Koliko su zubi nakon jedenja ovakvih namirnica čišći osjetit ćete momentalno prijeđete li jezikom preko njih. Zdrave, hrskave namirnice ponašaju se poput prirodnih četkica za zube.

4. Pijte puno vode. Voda vlaži vašu usnu šupljinu, ispire bakterije i osigurava da vaše tijelo normalno funkcionira. Mnoga sportska pića i sokovi sadrže limunsku kiselinu koja samo doprinosi neugodnom zadahu, a osim toga i uništava caklinu zubiju.

5. Pijte više zelenog čaja, a manje kave. Zeleni čaj sadrži niske razine kiseline, dok kava sadrži puno veće količine.

6. Žvačite svježe listiće mente i peršina. Želite li osvježiti dah na prirodan način, isprobajte neku od ovih namirnica. Vaš će dah biti mirisan i svjež kao da ste upravo oprali zube.

7. Pijte probiotike. Probiotici vašem tijelu osiguravaju enzime uz koje se hrana lakše probavlja te umanjuju vjerojatnost da hrana fermentira u vašem želucu. Također pomažu da vaše tijelo 'upije' maksimalno nutrijenata iz hrane koje jedete.

8. Redovito perite zube i koristite zubni konac. Upotreba zubnog konca riješit će vas svih ostataka hrane kojih se nećete riješiti uz pomoć četkice. Ne budete li zubni konac koristili redovito, zaostali ostaci hrane hranit će bakterije u vašim ustima, a što bakterije u vašim ustima budu više site, to će vaš zadah biti neugodniji.

9. Čistite jezik. Bakterije se vole zadržavati na okusnim pupoljcima našeg jezika, pa vodite računa da prilikom pranja zubiju temeljito iščetkate i jezik.

10. Redovito posjećujte stomatologa. Možda vas niti jedan zub trenutno ne boli, no to ne znači da su svi zdravi. Svakih par mjeseci posjećujte stomatologa predostrožnosti radi.

11. Žvačite žvakaće gume bez šećera. Žvakanje povećava proizvodnju sline u vašim ustima koja će pogodno djelovati na uklanjanje bakterija i mrlja na zubima, no vodite računa da birate one bez šećera kako ne biste osiguravali dodatnu hranu onim zločestim bakterijama zaslužnima za neugodan zadah.

12. Izbjegavajte cigarete. Osim što cigarete same po sebi nisu ugodnog mirisa, one isušuju vaša usta, a nikotin sužava krvne žile zbog čega će i cirkulacija sline biti otežana.



Photo credit: Profimedia

Cosmopolitan.hr

Preporučujemo

Komentiraj

Novo