10 namirnica kojima ćete pobijediti PMS!

17/02/2020

Rješenje za jake bolove, grčeve u mišićima i loše raspoloženje tijekom PMS-a krije se u pravilnoj prehrani...

1. NEMASNI SIR. Miljeko je bogato kalcijem i vitaminom D koji se pokazao odličnim sredstvom za smanjenje neugodnih simptoma PMS-a. Jedno je istraživanje dokazalo da žene, koje su imale visoku razinu vitamina D u svojoj prehrani, imaju čak 40 posto manje šanse za nastanak predmenstrualnih simptoma. Mlijeko s niskim sadržajem mliječnih masti također je povezano s manjim rizikom za nastanak PMS-a, rezultati su istog istraživanja.

2. NEMASNI JOGURT. Gusti grčki jogurt ili neka druga vrsta isključivo gustog jogurta jer upravo ovaj jogurt regulira razinu kalcija i vitamina D u organizmu. Važno je, samo, ne konzumirati jogurte koji u sebi imaju veliku količinu šećera. Mnogobrojna istraživanja dosad su dokazala da korisne bakterije (probiotik) koje se nalaze u jogurtu, pomažu u funkciji mozga, kao i probavnog trakta.

3. KELJ. Blago gorak, lisnato zelen kelj sjajan je izvor vitamina A, koji može regulirati taloženje hormona, pojave koja se javlja tijekom PMS-a.  Pored toga, kelj je odličan izvor vlakana koji može pomoći u sprječavanju gastrointestinalnih simptoma koji se javljaju tijekom ovog perioda, kao što su zatvor ili proljev. Ova hranjiva namirnica koju obožavaju vegeterijanci, bogata je i riboflavinom (vitamin B2) koji smanjuje simptome PMS-a za čak 35 posto.

4. ANANAS. Ananas je nevjerojatan izvor mangana - hranjive tvari koja pomaže protiv najozloglašenijeg simptoma PMS-a - razdražjivosti. Tropsko voće sadrži obilje kalija koji u velikoj mjeri pomaže kod nadimanja. Pored toga, ananas ima još jednu odličnu funkciju. Zbog svoje slatkoće, obuzdava potrebu za slatkišima.

5. MAHUNE MLADE SOJE. Ovo je tradicionalno jelo azijske kuhinje. Pored toga što je izuzetno zdrav, odabrali smo ga jer je njegov glavni sastojak - soja, odlična namirnica za smanjeno nadimanje, koje se javlja tijekom PMS-a. Tajna se krije u visokom postotku magnezija koji smanjuje zadržavanje tekućine, te ga je odlično jesti tijekom onih dana. Osim toga, edamame pomaže u podizanju raspoloženja i razine energije. Istraživanje je utvrdilo da nedostatak magnezija u organizmu može imati ključnu ulogu u nastanku depresije i problema vezanih za mentalno zdravlje čovjeka.

6. ZOBENA KAŠA. Jedna šalica svježe kuhane zobene kaše pruža pravi izvor magnezija i B6 vitamina - koji potiču proizvodnju dopamina i serotonina (hormona sreće) u organizmu. Upravo je ovaj kompleks vitamina i minerala odličan u borbi s nizom simptoma PMS-a, od depresije i anksioznosti do glavobolje, bolova u mišićima i zadržavanja vode u organizmu.

7. LOSOS. Morska hrana je poznata po blagotovornim svojstvima koja povoljno djeluju po ljudsko zdravlje. Upravo je riba bogata visokim sadržajem vitamina D. Među mnogim kvalitetnim vrstama riba, izdvojili bismo lososa kao namirnicu koja je jako zdrava te ima pozitivan učinak koja smanjuju simtome PMS. Losos je podiže raspoloženje: bogat je visokim sadržajem B6 vitamina i omega 3 masnih kiselina, za koje je utvrđeno da su efikasne u liječenju pacijenata koji boluju od depresije.

8. ŽITARICE. U jednom istraživanju objavljenom u američkom časopisu za epidomiologiju, utvrđeno je da su žene, koje su unosile oko 20 mg željeza na dnevnoj bazi, imale 30 do 40 posto manje šanse da ih pogode simptomi PMS-a. Pojačajte unos žitarica koje su bogate željezom, jer će vam biti izuzetno korisne u borbi protiv PMS-a.

9. SJEMENKE SUNCOKRETA. Jedna porcija suncokretovih sjemenki sadrži oko 80 posto preporučene dnevne doze za vitaminom E, koji je poznat kao odlično sredstvo za smirivanje menstrualnih bolova u trbuhu. U jednom manjem istraživanju u Brazilu koje se bavilo ovom temom, žene koje su uzimale veću dozu vitamina E, primjetile su najveće pooboljšanje u PMS ili predmenstrualnim disforičnim poremećaju (PMDD). Istraživači tvrde kako vitamin E smanuje efekte hormona prolaktina, koji izazivaju grčeve i natekle grudi. I to nije sve. Sjemenke suncokreta sadrže magnezij koji se bori protiv napuhanosti, kao i vitamin B6 koji služi u poticanju boljeg raspoloženja.

10. ČAJ OD KAMILICE. Ovo bi umirujuće piće moglo biti od iznimne pomoći u smirivanju menstrualnih grčeva. Čaj od kamilice povećava razinu glicina, aminokiseline za koju je potvrđeno da pozitivno utiče na mišiče opuštajući ih. Za najbolje rezultate, tijekom ciklusa popijte jednu do dvije šalice dnevno.

Cosmopolitan.hr

Novo

Komentiraj