HIV se svakome MOŽE dogoditi!

11/12/2018

Premda Hrvatska pripada skupini zemalja niskog rizika za infekciju HIV-om, neka rizična spolna ponašanja među mladima i loša informiranost dovode do sve većeg rizika

Vrlo često u različitim situacijama možemo čuti ili sami izgovaramo rečenicu 'Meni se to ne može dogoditi'. Baš je ona lajtmotiv ovogodišnje kampanje Hrvatske udruge za borbu protiv HIV-a i virusnog hepatitisa (HUHIV) i Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo (HZJZ) kojom nastoje podići svijest javnosti i educirati mlade o spolnom zdravlju i važnosti prevencije spolno prenosivih infekcija i s njima povezanih komplikacija.

Premda Hrvatska pripada skupini zemalja niskog rizika za infekciju HIV-om, neka rizična spolna ponašanja dovode i do većeg rizika! Istraživanja su otkrila da mladi često iz različitih razloga obraćaju premalo pažnje rizicima koji su povezani sa spolnim odnosom, dijelom zbog osjećaja neranjivosti karakterističnog za svoju dob, nedovoljnog znanja, iskustva, nesigurnosti itd. Osim neplanirane trudnoće, spolno prenosivih bolesti i s njima povezanih komplikacija, mogući rizici povezani sa spolnim ponašanjem su povezani i s mentalnim zdravljem te mnogim drugim zdravstvenim i socijalnim rizicima i okolnostima.

profimedia-0157905362

Kako bi se izbjegle neželjene posljedice te spolni odnosi bili povezani s pozitivnim i željenim događajima, jer je spolnost važan i lijep dio ljudskog života, kampanjom se ukazuje i na važnost testiranja i ranog otkrivanja infekcije - jer je liječenje u tom slučaju uspješnije i sprečava se širenje HIV-a!

Kampanjom se i kroz priču s emotikonima, koji su bliski mlađim generacijama i čine veliki dio njihove svakodnevne komunikacije, nastoji skrenuti pažnju na važnost čuvanja spolnog zdravlja, a u okviru kampanje napravljen je i edukativno-promotivni video o lošim iskustvima mladih sa spolnim zdravljem, za koje su mislili da im se nikad neće dogoditi. Mladi su tada često zbunjeni, prestrašeni, ne znaju kome se obratiti i boje se osuđivanja, pa ih ova kampanja želi informirati o mjestima na kojima mogu potražiti pomoć, poput udruge HUHIV (CheckPoint centra Zagreb) u kojoj mogu dobiti informacije i savjet stručnjaka.

profimedia-0321937746

U kampanji se promovira i mobilna aplikacija „Spolno zdravlje”. Preventivne poruke oglašavaju se i kampanjom 'Skini pametno - Zauzmi stav i ostani zdrav!“ u sklopu projekta „Živjeti Zdravo“, u kojoj su edukativno informativni materijali postavljeni u javnom prijevozu, na fakultetima, u studentskim domovima, zdravstvenim ustanovama i ljekarnama diljem Hrvatske.

Alarmantno smanjenje upotrebe kondoma!
Prema istraživanjima o spolnom iskustvu mladih, u Hrvatskoj je prosječna dob prvog spolnog odnosa oko 17 godina za adolescentice i 16 godina za adolescente. Prema posljednjem Istraživanju o zdravstvenom ponašanju učenika iz 2014. (HBSC) među petnaestogodišnjacima je 21% dječaka i 6% djevojaka imalo spolni odnos. Alarmantanje podatak da je to istraživanje otkrilo pad korištenja kondoma - samo 50% onih koji su imali spolno iskustvo, dok ih je 2002. godine koristilo 70%, a 2006. i 2010. godine 80% mladih.  

Kako bi pridonijeli otvaranju dijaloga o odgovornosti u krevetu, i kompanija LELO je 2016. lansirala globalnu HEX anketu a rezultati su i više nego zanimljivi; tek 16% ispitanika odgovorilo je da često koriste kondome (cca. 80% vremena), a njih 14% nikada ne stupa u spolni odnos bez kondoma. Dvije godine kasnije, ti su se postotci podigli na 23% odnosno na 22%. Relativno bolje, ali i dalje preostaje čak 29% ispitanika koji gotovo nikada ne koriste kondome!

LELO je stoga na na tržište još 2016. godine lansirao kondome HEX, kao odgovor na najčešće primjedbe korisnika kondoma - klizanje, pucanje i smanjenu osjetljivost. Sama struktura HEX-a inspirirana je grafenom i omogućava lakši prijenos tjelesne topline što znači da ne smanjuje osjetljivost. Uz LELO HEX, 2017. na tržište je lansiran i HEX Respect XL kako bi se zadovoljila potražnja za većim kondomima - kako god okrenete, HEX je postao kondom koji izbija izlike!

Cosmopolitan.hr

Preporučujemo

Komentiraj

Novo