Vikend iz snova s Peugeotom 108 uspomena je za - cijeli život!

28/11/2018

Naš sretni dobitnik Vikenda iz snova, Marjan Horvat iz Svete Marije, opisao nam je kako se sa suprugom Ksenijom proveo na putovanju po sjeveru Istre te zašto se teška srca rastao od svog 'Pežojca'

Zvoni mi mobitel, nepoznat neki broj... nevoljko se javim, a s druge strane slušalice predstavlja mi se Nikolina iz Cosmopolitana i kaže: Čestitamo, osvojili ste Cosmopolitanov Vikend iz snova s Peugeotom 108! Vau... na trenutak sam ostao bez riječi, no onda sam oduševljeno rekao: Super, idemo u Istru, moja supruga Ksenija (Seni od milja) i ja!

Auto smo preuzeli u petak u Auto kući Lončar u Varaždinu, ljubazni gospodin Miro nam je ukratko objasnio nekoliko stvari o automobilu i već pri prvom susretu s Peugeotom 108 supruga i ja smo se zaljubili u njega; mali, plavi, bonbonček auto!

Resetirao sam pokazivač prosječne potrošnje i krenuli smo doma. Već nakon nekoliko kilometara udomaćio sam se za volanom, kao da ovaj auto vozim godinama; sve je na svom mjestu, sjedišta su dovoljno velika, komande intuitivno posložene, potrošnja na kapaljku (do Svete Marije prosječna potrošnja je bila 4,5 l benzina).

U subotu ujutro krenuli smo put Istre (tako sam i obećao) i to sjevernog dijela; Koper i okolica. U mjestu Škofije, 10 km udaljenom od Kopra, a isto toliko od Trsta, živi moj najbolji prijatelj iz školskih dana, Ivan Štefić, tada zvani Coc (moj nadimak je bio Čiko). Mi smo skoro svih osam razreda osnovne škole skupa sjedili u istoj klupi, bili smo antitalenti za nogomet; on je bio desno, a ja lijevo "smetalo", nikad nas nisu birali u ekipe, no mi smo bili nadareni za crtanje i maštanje. Imali smo zajedničku bilježnicu za crtanje (većinom smo crtali aute) i još jednu bilježnicu s nazivom "Ludi izumi Čikija i Coca"! U njoj smo crtali svoje "izume"; helikopter na nožni "bicikl" pogon, bicikl na raketni pogon...

U Koper smo putovali preko Slovenije; jeftinije je nego preko Hrvatske, jer sedmodnevna vinjeta stoji 115 kuna, dok bi više od toga platili u Hrvatskoj samo u jednom smjeru! Slovenske ceste i auto cesta su kvalitetne, isto kao u Hrvatskoj, samo s jednim izuzetkom; tuneli su im neobojani, sivi, betonski... Pomislih; pa možda su jeftiniji i zbog toga što ne farbaju tunele svake dvije godine, kao kod nas ;-) ...ili ipak, zbog nečeg drugog?

Iako je padala kiša, a padala je cijeli vikend, skrenuli smo u Ljubljanu, da vidimo barem gradsko središte. Parkirali smo 'Pežojca' blizu centra i krenuli pješice s kišobranima u razgled grada. Rijeka Ljubljanica nam je bila vodilja; slijedeći nju stigli smo do Prešernovog trga i centra grada. I po kiši Ljubljana je prekrasan grad, miran, gostoljubiv, čist i nije da sam sad prvi put pomislio, ali, uvijek mi je upitnik iznad glave; svi gradovi u kojima sam bio žive na rijeci, rijeka je srce grada, samo Zagreb živi pored rijeke, kao da se boji Save, kao da Sava nije dio grada..!

Nakon dva sata šetnje krenuli smo prema Škofijama i nakon sat vremena stigli smo Štefičima pred kućni prag. Dočekala nas je Ivičina supruga Sanja, sinovi Rok i Jan, i predragi pas Čarli. Sanja je već spremila ručak; krem juhu od bundeve, pečeni brancin, krumpir s blitvom, piletinu i za kraj - prefini desert od kaki jabuke i tučenog vrhnja! Taman pred ručak, stigao je i Ivek doma; pozdravili smo se i navalili na finote za stolom.

Pričali smo o starim vremenima; o onome kako smo brali ljekovito bilje pa nas je gazda parcele umalo izlemao (mi smo bili brži), o našim crtežima i "izumima"... Navečer smo zajedno prošetali do centra grada i oduševili se koliko je Koper lijep gradić, već okićen u blagdanskom ruhu...

Sutradan, u nedjelju, poslije prefinog doručka od pršuta, sira, suhe domaće salame i ukiseljenog patlidžana, krenuli smo ponovno na put - prema doma. I pri povratku smo posjetili Ljubljanu, ali ovaj put veliki trgovački centar BTC.

I tako smo moja Seni i ja proveli vikend iz snova; posjetili smo stare prijatelje (i bili kraljevski ugošćeni), vidjeli smo Ljubljanu a i obavili shoping! Kud ćeš više i bolje!
Peugeot 108 se pokazao kao pouzdan i ugodan suputnik, brisači su mu perfektni (iako ima jednu ruku brisača, on briše stakla dovoljno brzo i čisto), sjedala su udobna, tako da nisam osjećao umor ni nakon dužeg sjedenja, a potrošnja je na kraju iznosila prosječnih 4,9 litara, iako sam vozio većinom po auto cesti.

Kad sam u ponedjeljak vratio Pežojca i sjeo u svoj auto, prvih nekoliko kilometara sam se osjećao jako neugodno, odviknuo sam se od svog tutača... baš mi je srcu prirastao!

Još jednom veliko hvala Cosmopolitanu i Peugeotu što nam je priuštio vikend iz snova i putovanje koje ćemo pamtiti - cijeli život!!!