Neka nova pauza za kavu

02/09/2014

Želite li pospješiti djelovanje kofeina, obavezno isprobajte sljedeći savjet...

Ne možete zamisliti dan bez jutarnje kave? Znamo kako vam je. No jeste li znali da razbuđujući učinak kave možete dodatno poboljšati? Niste? E pa možete! I to vrlo jednostavno!

Znanstvenici su istraživanjima došli do zaključka kako ćete odmorenost i razbuđenost najbolje uravnotežiti krenete li prakticirati takozvane 'coffee naps' iliti uspavane pauze za kavu. Budući da kofeinu treba minimalno 20 minuta da razbudi vas i vaše moždane vijuge, znanstvenici preporučuju da to vrijeme iskoristite za drijemanje.

Kada popijete kavu, kofein se apsorbira u tankom crijevu te ulazi u krvotok kojim putuje do mozga. Jednom kada stigne na odredište, veže se za receptore za koje se inače veže i adenozin. Adenozin je nusprodukt moždane aktivnosti koji uzrokuje osjećaj umora kada se jednom poveže s receptorima. I upravo u tom dijelu procesa nastupa kofein. On blokira receptore i spriječava vezivanje adenozina. No da bi do te faze uopće došlo, mozak mora biti oslobođen od adenozina, a u tome najbolje pomaže drijemanje. Svega dvadeset minuta do pola sata odmora riješit će vas adenozina i ostaviti receptorima otvoren put za djelovanje kofeina.

Mi mislimo da je ovo trik koji svakako vrijedi isprobati. A odlučite li se i vi na isto, svakako nam javite jeste li primijetili poboljšanje!



Photo credit: Profimedia 

Cosmopolitan.hr

Preporučujemo

Komentiraj

Novo